website Przeskocz do treści
Polski
  • Polski
  • English
PLN zł
  • DKK kr.
  • EUR €
  • PLN zł
  • SEK kr
butik@gregmoto.se

Nowe standardy bezpieczeństwa sprzętu motocyklowego zgodnie z certyfikatem CE

Nowe standardy bezpieczeństwa sprzętu motocyklowego zgodnie z certyfikatem CE

Sprzęt motocyklowy musi spełniać surowe wymagania bezpieczeństwa w celu ochrony kierowców na drogach. Zgodnie ze standardami Europy CE, rękawiczki, buty i ochrona przechodzą kilka testów, aby zapewnić odpowiedniej ochrony w przypadku wypadku. Oto podsumowanie najważniejszych testów i standardów dla różnych rodzajów urządzeń motocyklowych.

Rękawiczki (domyślnie CE EN13594)
Rękawiczki są testowane, aby zapewnić szeroką ochronę w różnych sytuacjach. Testy obejmują:

  • Długość i rękawiczka mankietu: Aby uniknąć odsłonięcia ręki kierowcy w przypadku wypadku.
  • Łza i siła szwu: Aby zapobiec pękaniu rękawicy.
  • Odcinanie odporności: Aby uniknąć uszkodzeń ostrych przedmiotów.
  • Odporność na zużycie: Aby uniknąć uszkodzeń z powodu jezdni.
  • Dopasowanie i ergonomia: Aby upewnić się, że rękawica jest wygodna do noszenia podczas jazdy.
  • Ochrona szoku: Aby uniknąć szkód z twardych przedmiotów.

Rękawiczki są oferowane na trzech poziomach ochrony:

  • Poziom 1: Zapewnia podstawową ochronę przy minimalnym wpływie na ergonomię.
  • Poziom 1 kp: Zawiera ochronę szoku kłykci.
  • Poziom 2 kp: Zapewnia wyższy poziom ochrony, ale może być cięższy i mniej ergonomiczny.

Buty (standard CE EN13634)
Buty są testowane pod kątem kilku ważnych właściwości ochronnych, które obejmują:

  • Wysokość góry: Aby zapewnić wystarczającą ochronę.
  • Odcinanie odporności: Aby przeciwdziałać uszkodzeniom ostrym obiektom.
  • Odporność na zużycie: Aby chronić przed szkodami przed jezdnią.
  • Dopasowanie i ergonomia: Aby buty były komfortowe podczas jazdy.
  • Cross -Stiffness: Aby zapobiec obrażeniu podczas kompresji.

Poziom CE dla butów jest podzielony na cztery sekcje (A, B, C, D), gdzie każda sekcja jest testowana dla poziomu 1 (podstawowa ochrona) lub poziomu 2 (poprawa ochrony, ale z pewnym ergonomicznym kompromisem). Na przykład poziom A wskazuje, czy bagażnik zapewnia ochronę kostki lub zbiornika.

Opcjonalne testy obejmują ochronę kostki lub piszczeli, a także odporność na penetrację wody.

Ochrona szoku (domyślnie CE EN1621)
Ochrona szoku jest ważnym elementem zapobiegającym uszkodzeniom w przypadku wypadków. Są testowane pod kątem:

  • Minimalny rozmiar: Aby zapewnić, że ochrona obejmuje wystarczającą liczbę obszarów.
  • Ochrona szoku: Aby chronić przed obrażeniami przed twardymi przedmiotami.
  • Dopasowanie i ergonomia: Aby ochrona była wygodna do noszenia.

Ochrona szoku jest dostępna na dwóch poziomach ochrony:

  • Poziom 1: Oferuje podstawową ochronę przy minimalnej wagi i ergonomicznym wpływie.
  • Poziom 2: Najwyższy poziom ochrony, ale może być cięższy i wpływać na swobodę ruchu.

Te testy i standardy są kluczowe dla zagwarantowania bezpieczeństwa kierowców i pasażerów motocyklowych. Kierowcy powinni zdawać sobie sprawę z poziomu CE sprzętu i wybrać produkty odpowiadające ich potrzebom i rodzaju jazdy, którą wykonują. Bezpieczeństwo należy zawsze priorytetowo traktować na drogach.