Nowe standardy bezpieczeństwa sprzętu motocyklowego zgodnie z certyfikatem CE
Sprzęt motocyklowy musi spełniać surowe wymagania bezpieczeństwa w celu ochrony kierowców na drogach. Zgodnie ze standardami Europy CE, rękawiczki, buty i ochrona przechodzą kilka testów, aby zapewnić odpowiedniej ochrony w przypadku wypadku. Oto podsumowanie najważniejszych testów i standardów dla różnych rodzajów urządzeń motocyklowych.
Rękawiczki (domyślnie CE EN13594)
Rękawiczki są testowane, aby zapewnić szeroką ochronę w różnych sytuacjach. Testy obejmują:
- Długość i rękawiczka mankietu: Aby uniknąć odsłonięcia ręki kierowcy w przypadku wypadku.
- Łza i siła szwu: Aby zapobiec pękaniu rękawicy.
- Odcinanie odporności: Aby uniknąć uszkodzeń ostrych przedmiotów.
- Odporność na zużycie: Aby uniknąć uszkodzeń z powodu jezdni.
- Dopasowanie i ergonomia: Aby upewnić się, że rękawica jest wygodna do noszenia podczas jazdy.
- Ochrona szoku: Aby uniknąć szkód z twardych przedmiotów.
Rękawiczki są oferowane na trzech poziomach ochrony:
- Poziom 1: Zapewnia podstawową ochronę przy minimalnym wpływie na ergonomię.
- Poziom 1 kp: Zawiera ochronę szoku kłykci.
- Poziom 2 kp: Zapewnia wyższy poziom ochrony, ale może być cięższy i mniej ergonomiczny.
Buty (standard CE EN13634)
Buty są testowane pod kątem kilku ważnych właściwości ochronnych, które obejmują:
- Wysokość góry: Aby zapewnić wystarczającą ochronę.
- Odcinanie odporności: Aby przeciwdziałać uszkodzeniom ostrym obiektom.
- Odporność na zużycie: Aby chronić przed szkodami przed jezdnią.
- Dopasowanie i ergonomia: Aby buty były komfortowe podczas jazdy.
- Cross -Stiffness: Aby zapobiec obrażeniu podczas kompresji.
Poziom CE dla butów jest podzielony na cztery sekcje (A, B, C, D), gdzie każda sekcja jest testowana dla poziomu 1 (podstawowa ochrona) lub poziomu 2 (poprawa ochrony, ale z pewnym ergonomicznym kompromisem). Na przykład poziom A wskazuje, czy bagażnik zapewnia ochronę kostki lub zbiornika.
Opcjonalne testy obejmują ochronę kostki lub piszczeli, a także odporność na penetrację wody.
Ochrona szoku (domyślnie CE EN1621)
Ochrona szoku jest ważnym elementem zapobiegającym uszkodzeniom w przypadku wypadków. Są testowane pod kątem:
- Minimalny rozmiar: Aby zapewnić, że ochrona obejmuje wystarczającą liczbę obszarów.
- Ochrona szoku: Aby chronić przed obrażeniami przed twardymi przedmiotami.
- Dopasowanie i ergonomia: Aby ochrona była wygodna do noszenia.
Ochrona szoku jest dostępna na dwóch poziomach ochrony:
- Poziom 1: Oferuje podstawową ochronę przy minimalnej wagi i ergonomicznym wpływie.
- Poziom 2: Najwyższy poziom ochrony, ale może być cięższy i wpływać na swobodę ruchu.
Te testy i standardy są kluczowe dla zagwarantowania bezpieczeństwa kierowców i pasażerów motocyklowych. Kierowcy powinni zdawać sobie sprawę z poziomu CE sprzętu i wybrać produkty odpowiadające ich potrzebom i rodzaju jazdy, którą wykonują. Bezpieczeństwo należy zawsze priorytetowo traktować na drogach.